Door de Covid-19 pandemie is de evenementenbranche tot stilstand gekomen. Langzaam aan worden er weer plannen gemaakt op op veilige wijze weer publiek te kunnen ontvangen, de z.g. doorstroomevenementen zijn al weer los. Niet eerder was communicatie met publiek zo belangrijk.
Iedereen kent ze wel, de bordjes met verwijzing naar de EHBO, de muntenverkoop, de nooduitgang et cetera. Het is een waar spektakel aan communicatie, met reclame en sponsoruitingen, programma’s huisregels en ga zo maar door. Hoe ga je als organisatie hier rust in brengen? Hoe ga je als sponsor de aandacht van je doelgroep trekken? Hoe ga je de aandacht van de bezoeker niet verliezen? Hoe zorg je er voor dat je controle houdt over bezoekersstromen?
Dat doe je door slim gebruik te maken van de zintuigen van je bezoekers. Door alleen die informatie te communiceren die op dat moment op die locatie van belang is. Onze LED schermen zijn daarbij de ideale assets om hiervoor in te zetten. Realtime communicatie in de vorm van grote narrowcasting en LED- schermen.
Is het een warme middag, dan kan je daar direct op inspelen. Rondom etenstijd kun je aangeven waar men terecht kan voor een lekkere versnapering (wanneer dit goed wordt ingericht kunnen ook rijen/wachttijden worden verminderd), of communiceer dat op podium X die te gekke artiest bijna aan zijn optreden begint. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ook het streamen van live beelden behoort tot de mogelijkheden eventueel met geluid.
Sponsors willen opvallen, maar je wilt geen overkill aan sponsoruitingen? “Less is more”, dat geld ook op het evenementen terrein. Bovendien creëer je een gelijk speelveld en daag je sponsors uit om alle creativiteit te benutten die hierbij toegepast kan worden. Door het toepassen van een slideshow regulier je sponsoruitingen.
Naast bovenstaande toepassingen kunnen onze LED schermen ook ingezet worden voor crowd control. Voor dit thema is realtime communicatie ook erg belangrijk, zodat kan worden ingespeeld op ongeregeldheden: het publiek kan bij noodsituaties worden geïnformeerd/geïnstrueerd en de menigte kan in de juiste banen worden geleid. Wordt het te druk op een bepaalde locatie, dan kan je direct hierop anticiperen, waarmee je problemen voor bent.
Voorwaarde voor realtime communicatie is wel dat er gedurende het evenement operators klaar moeten zitten om alle content aan te sturen. Ook hierin kunnen wij facaliteren.
Onze LedUpp Vison is door TÜV Nord gekeurd conform de DIN EN 13814 en voldoet daarmee aan alle eisen om veilig op een event omringd door publiek ingezet te mogen worden, wereldwijd.
Wij tillen de communicatie en reclame-uitingen op jouw evenement naar een next level. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie voor een gedegen advies, we denken graag met je mee.